Pemanfaatan media sosial dalam pemasaran produk Usaha Mikro Kecil dan Menengah di Desa Randuagung Kecamatan Singosari Kabupaten Malang

  • Indriati Alia Permadani Program Studi Pendidikan Guru Madrasah Ibtidaiyah, Universitas Islam Maulana Malik Ibrahim Malang
Keywords: Sosial Media, SME, Online Marketing

Abstract

This study aims to determine the extent of the role of social media as a means of increasing the marketing of MSME products in the culinary business sector in Randuagung Village, Singosari District, Malang Regency. This research uses descriptive qualitative methods with observation, interview, and documentation techniques. The results showed that according to informants, the use of social media as a means of marketing MSME products online is very important in increasing sales results.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Dwijayanti, A., Komalasari, R., Harto, B., Pramesti, P., & Alfaridzi, M. W. (2023). ‎Efektivitas Penggunaan Media Sosial Sebagai Sarana Promosi dan Pemasaran ‎pada UMKM Sablon Anggi Screen di Era Digital. Ikra-Ith Abdimas, 6(2), 68–75.‎

Lestari, Y. O., & Vania, A. (2022). Strategi Digital Marketing Usaha Mikro Kecil dan ‎Menengah ( UMKM ) Syeilah Production dalam Upaya Meningkatkan Pendapatan ‎pada Desa Matopuro Kecamatan Purwosari Kabupaten Pasuruan , Jawa Timur.‎

Meylianingrum, K. (2020). Pemanfaatan Media Sosial Sebagai Bentuk Pengembangan ‎Pangan dan Ekonomi Kreatif (Studi kasus UMKM desa Suwaru Kabupaten Malang).‎

Minai, M. S., Raza, S., & Segaf, S. (2021). Post COVID-19: Strategic digital ‎entrepreneurship in Malaysia. In Modeling economic growth in contemporary ‎Malaysia (pp. 71–79). Emerald Publishing Limited.‎

Purwandhani, S. N., Kusumastuti, C. T., & Indroprahasto, S. (2019). Program ‎kemitraan masyarakat bagi kelompok wanita tani Ngupoyo Boga Godean, ‎Sleman, Yogyakarta dalam pengolahan bunga telang. Senadimas.‎

Sarif, R., Susanto, R. M., Retnasih, N. R., & Segaf, S. (2023). Revolutionizing ‎Resilience: MSMEs’ Journey with Digital Strategies in Post-Pandemic Recovery. ‎JMK (Jurnal Manajemen Dan Kewirausahaan), 8(3), 203. ‎https://doi.org/10.32503/jmk.v8i3.4145‎

Vania, A. (2022). Peningkatan Nilai Tambah Produk UMKM Carang Mas dari Hasil ‎Program P2WKSS di Dusun Sobo Desa Madiredo Kabupaten Malang. Mejuajua: ‎Jurnal Pengabdian Pada Masyarakat, 2(1), 61–65. ‎https://doi.org/10.52622/mejuajuajabdimas.v2i1.53‎

‎ ‎

PlumX Metrics

Published
2023-10-31
How to Cite
Permadani, I. (2023). Pemanfaatan media sosial dalam pemasaran produk Usaha Mikro Kecil dan Menengah di Desa Randuagung Kecamatan Singosari Kabupaten Malang. Maliki Interdisciplinary Journal, 1(4). Retrieved from http://urj.uin-malang.ac.id/index.php/mij/article/view/5018
Section
Articles