Stimulasi lima aspek perkembangan anak usia dini

  • Khusbatul Lilla Program Studi Pendidikan Islam Anak Usia Dini, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim Malang
Keywords: education, children, early childhood, stimulation, development

Abstract

Education in early childhood is very important, namely to prepare children for further education. In educational institutions, the aim is to help 5 aspects of development in children which consist of language development, cognitive development, social emotional development, physical motor development and also the development of religious and moral values. Apart from formal institutions, these five aspects can also be stimulated by parents or people around the child, so that these 5 aspects develop more optimally and optimally.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Anggraini, W., & Syafril, S. (2018). Pengembangan nilai-nilai moral dan agama pada anak usia dini. UIN Raden Intan Lampung.

Belakang, L. (2022). Faiha ‘Qurratul Aini , 2022 Penerapan Media Pembelajaran Busy Book Untuk Mengembangkan Motorik Halus pada Anak Usia Dini Universitas Pendidikan Indonesia │ repository.upi.edu │ perpustakaan.upi.edu.

Danny, T., Kurniawan, M., Rahardjo, M., Wijayaningsih, L., & Widiastuti, A. A. (2018). Perkembangan Kognitif Pada Anak Usia Dini. Konsep Dasar Perkembangan Anak Usia Dini, 89–116. https://repository.uksw.edu/bitstream/123456789/19733/4/BOOK

Fitriani, R., & Adawiyah, R. (2018). Perkembangan Fisik Motorik Anak Usia Dini. Jurnal Golden Age, 2(01), 25. https://doi.org/10.29408/goldenage.v2i01.742

Mukhlis, A., & Mbelo, F. H. (2019). Analisis Perkembangan Sosial Emosional Anak Usia Dini Pada Permainan Tradisional. Preschool: Jurnal Perkembangan Dan Pendidikan Anak Usia Dini, 1(1), 11–28.

Pusputasari, I. I. (2014). Upaya Meningkatkan Kemampyan Muskalitas Anak Usia Dini Melalui Bermain Musik Daun Salak Pada Kelompok B3 TK Pertiwi Karang Nangka Keudng Banten Banyumas Tahun Pelajaran 2013 – 2014. Tk a Dan B, 4, 6–27. http://repository.ump.ac.id/6190/

Solichah, N., & Hidayah, R. (2022). Digital Storytelling Untuk Kemampuan Bahasa Anak. JIP (Jurnal Intervensi Psikologi), 14, 129–140. https://journal.uii.ac.id/intervensipsikologi/article/download/23372/14539/82327

Susanti, R. A. (2023). Pengembangan Media Maze Raksasa untuk Aspek Perkembangan Kognitif Anak Usia 4-5 Tahun. Jurnal Ilmiah Potensia, 8(1), 131–138. https://ejournal.unib.ac.id/potensia/article/view/25197

PlumX Metrics

Published
2024-05-01
How to Cite
Lilla, K. (2024). Stimulasi lima aspek perkembangan anak usia dini. Maliki Interdisciplinary Journal, 2(5). Retrieved from http://urj.uin-malang.ac.id/index.php/mij/article/view/5293
Section
Articles