Efektivitas Duolingo

Sebagai aplikasi untuk meningkatkan pembendaharaan kosa kata bahasa inggris bagi pelajar

  • Rofi' Ul Ilmi Program Studi Sastra Inggris, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim Malang
Keywords: Duolingo, Evektivity, Application, Vocabulary, Inggris Language

Abstract

English is a language that needs to be mastered by students to support broader knowledge. But in reality there are still many students who experience difficulties in mastering vocabulary, especially in terms of memorizing, pronouncing, interpreting and listening. So to overcome this problem, especially by using the Duolingo application as a means of increasing vocabulary in English. This article was created with the aim of knowing the effectiveness of using the Duolingo application in English vocabulary. The results from various sources of the Duolingo application have proven its effectiveness as a learning medium for students.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Degaf, A. (2016). Kata serapan bahasa Jawa dalam penggunaan bahasa Indonesia oleh masyarakat Jawa: kajian linguistik antropologis. http://repository.uin-malang.ac.id/1697/%0Ahttp://repository.uin-malang.ac.id/1697/2/1697.pdf

Holidazia, R., & Rodliyah, R. S. (2020). Strategi Siswa dalam Pembelajaran Kosa Kata Bahasa Inggris. Jurnal Penelitian Pendidikan, 20(1), 111–120. https://doi.org/10.17509/jpp.v20i1.24562

Indrasari, Novita, & Megawati, 2018. (2021). Keefektifan penggunaan duolingo dalam pembelajaran kosakata Bahasa Inggris. Jurnal Manajemen Pendidikan Dan Ilmu Sosial, 2(2), 697–704. https://dinastirev.org/JMPIS/article/view/627

Mukrimaa, S. S., Nurdyansyah, Fahyuni, E. F., Yulia Citra, A., Schulz, N. D., غسان, د., Taniredja, T., Faridli, E. M., & Harmianto, S. (2016). No 主観的健康感を中心とした在宅高齢者における 健康関連指標に関する共分散構造分析Title. Jurnal Penelitian Pendidikan Guru Sekolah Dasar, 6(August), 128.

Aji W., S. B. (2019). Upaya Meningkatkan Hasil Belajar Dan Keterampilan Proses Siswa Melalui Model Pembelajaran Problem Based Learning Di Kelas Iv Sd N Tingkir Tengah 02. Jurnal Basicedu, 3(1), 47-52.

Arsyad, A. (2013). Media Pembelajaran. Jakarta: PT. Rajagrafindo Persada.

Asrul, A. (2020). Pembelajaran Inovatif pada Pendidikan Dasar. Jurnal Bunaya, 137-150.

Hasbullah. (2014). Media Pembelajaran Matematika. Jakarta: Savitra Collage.

Hendriana, d. (2019). Pembelajaran Inovatif matematika. Bandung: PT. Refika Aditama.

Ramadanti, E. C. (2020). Integrasi Nilai-nilai Islam dalam Pembelajaran IPA. Jurnal Tawadhu, 4(1), 1053-1062.

Septy, L. (2015). Pengembangan Media Komik Pada Materi Peluang Kelas VIII. Jurnal Dedaktik Matematika. 2 (2), 16-26.

Suandito, B. (2017). Bukti Informal Dalam Pembelajaran Matematika. Al-Jabar : Jurnal Pendidikan Matematika, 8(1), 13.

Sulfemi, &. W. (2019). Manajemen Pendidikan Berbasis Multi Budaya. Bogor: STKIP Muhammadiyah.

Zaenal, A. (2017). Variasi Pembelajaran Matematika Di sekolah Rumah Bagi Para Homeschooler. Lembaran Ilmu Kependidikan, 36(2), 157-161.

PlumX Metrics

Published
2024-02-29
How to Cite
Ilmi, R. (2024). Efektivitas Duolingo. Maliki Interdisciplinary Journal, 2(2). Retrieved from http://urj.uin-malang.ac.id/index.php/mij/article/view/5542
Section
Articles