Penggunaan teknologi dalam pengajaran Bahasa Arab

  • Fathina Iffatunnisa Program Studi Pendidikan Bahasa Arab, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim Malang
Keywords: Technology, teaching, Arabic

Abstract

The use of technology in the educational context has experienced rapid development in the last few decades. One area affected by this change is Arabic language teaching. This article examines the use of technology in teaching Arabic, explores various related aspects, and provides insight into how technology has influenced the way Arabic is taught and learned.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Adawiyah, Y. R. (2020). Implementasi pembelajaran bahasa arab berbasis e-learning. AL YASINI: Jurnal Hasil Kajian dan Penelitian dalam bidang Keislaman dan Pendidikan, 5(2), 521-542.

Dariyadi, M. W. (2019). Pembelajaran bahasa arab di era digital 4.0. Prosiding konferensi nasional bahasa arab v, 448-462.

Haniah. (2014). Pemanfaatan teknologi informasi dalam mengatasi masalah belajar bahasa arab. Jurnal Al-Ta’rib, 2(1), 1-19.

Mufidah, N. (2019). hybrid learning dalam pembelajaran kosa kata bahasa arab pada anak berbantuan media al-mutho. AL-MUDARRIS: Journal of Education, 2(1), 40-52.

Mustofa, B, & Hamid, M. A. (2012). Metode dan strategi pembelajaran bahasa arab. Malang: UIN Press, Malang.

PlumX Metrics

Published
2024-02-29
How to Cite
Iffatunnisa, F. (2024). Penggunaan teknologi dalam pengajaran Bahasa Arab. Maliki Interdisciplinary Journal, 2(2). Retrieved from http://urj.uin-malang.ac.id/index.php/mij/article/view/5605
Section
Articles