Strategi pemasaran produk dan jasa yang menarik di tingkat sekolah dasar

  • Ana Zuyyina Fitri Program Studi Pendidikan Guru Madrasah Ibtidaiyah, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim
  • Iin Nur Indah Rahmawati Program Studi Pendidikan Guru Madrasah Ibtidaiyah, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim Malang
  • Setia Damayanti Program Studi Pendidikan Guru Madrasah Ibtidaiyah, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim Malang
Keywords: Marketing Strategy Products and Services, Interesting, Elementary School

Abstract

Educational institutions that are able to survive and win the competition for educational products and services are institutions that can offer reputation, prospects, good quality education and bright opportunities for students to make the choices they want. Marketing of educational services is the activity of educational institutions that provide services or deliver educational services to consumers in a satisfactory manner. There are three types of marketing strategies that are attractive at the elementary school level, namely: differentiation, cost leadership and focus.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Agustina, Dwi Ampuni. (2017)."Model pembelajaran untuk mengenalkan kewirausahaan pada siswa sekolah dasar kelas rendah." Bangun Rekaprima: Majalah Ilmiah Pengembangan Rekayasa, Sosial dan Humaniora 3.2, Oktober 43-56.

Anam, K. (2013). Strategi Pemasaran dan implementasinya dalam Lembaga Pendidikan. Ta’allum, 1(2), 159–170.

Margareta, R. T. E., Ismanto, B., & Sulasmono, B. S. (2018). Strategi Pemasaran Sekolah Dalam Peningkatan Minat Peserta Didik Berdasarkan Delta Model. Kelola: Jurnal Manajemen Pendidikan, 5(1), 1–14. https://doi.org/10.24246/j.jk.2018.v5.i1.p1-14

Pangesti, Indah. (2018). "Kebijakan Dan Penerapan Model Pendidikan Kewirausahaan Untuk Sekolah Dasar." Jurnal Tunas Bangsa 5.1: 72-81.

Tius, Ririn. Strategi Pemasaran Sekolah Dalam Peningkatan Minat Peserta Didik Berdasarkan Delta Model. Volume: 5, No. 1, Januari-Juni 2018 Halaman: 1-14

Untari, D., & Fajariana, D. E. (2018). Strategi Pemasaran Melalui Media Sosial Instagram (Studi Deskriptif Pada Akun @Subur_Batik). 2(2).

PlumX Metrics

Published
2024-01-12
How to Cite
Fitri, A. Z., Rahmawati, I., & Damayanti, S. (2024). Strategi pemasaran produk dan jasa yang menarik di tingkat sekolah dasar. Maliki Interdisciplinary Journal, 2(1). Retrieved from http://urj.uin-malang.ac.id/index.php/mij/article/view/6894
Section
Articles